Hvordan lytter den, der er god til at lytte? – Hvordan lytter du?

Jeg læste forleden i Harvard Business Review – The Management Tip of the Day – dette tip: Gode lyttere stiller gode spørgsmål. Jeg blev ved den lejlighed husket på en af mine store passioner: Den gode dialog. Hvordan bliver vi endnu bedre til at kommunikere på arbejdspladsen? Og i alle de andre sammenhænge, vi er i?

Ulla Tønner og jeg skrev et kapitel om det, vi valgte at kalde den kreative dialog i vores bog: “Kreativ Fitness – træn din kreativitet”. Læs det her.  

En anden stor interesse er også blevet genvagt – nemlig improvisation. Det bedst dokumenterede eksempel, jeg kender, på hvad improvisationstræning kan gøre for formidling og kommunikation, er stadigvæk den træning, skuespilleren Alan Alda tilrettelægger for en gruppe videnskabsfolk. Her kan man så tydligt se, hvilken effekt træningen har på deres evne til at formidle deres stof. Se den her. 9:19.

I ARTS in BUSINESS brænder vi for at fremme det nytænkende samarbejde på arbejdspladser. Vi tilbyder forløb og workshops, der inspirerer, motiverer og udvikler lederteams, afdelinger og projektgrupper.

Vores læringsteams består af en professionel kunstner og en erhvervserfaren proceskonsulent. Kunstneren bidrager med perspektiver, øvelser og historier hentet fra kunstens verden, og proceskonsulenten bidrager med processer hentet i den systemiske metode. I et levende og kvalificeret ”øvelokale” skabes der gennem involverende øvelser oplevelser, dialog og refleksion, der igen skaber nye måder at samarbejde på.

Hvis du vil vide mere: Kontakt Lene Bornemann tlf. + 45 22 40 21 80

Hvis du synes godt om dette indlæg, skulle du tilmelde dig vores nyhedsbrev der kommer ca. 6 gange om året med historier om kreativitet, ledelse, organisationsudvikling og hvad vi ellers er nysgerrige på.

LB@ARTSinBUSINESS.DK – WWW.ARTSinBUSINESS.DK – følg os på: LinkedInTwitter