Forventninger og motivation

Hvilke forventninger har du til dine medarbejdere? Fortæller du dine medarbejdere, hvilke forventninger du har til dem? Hvis ikke, hvordan kan de så vide, hvad de skal gøre for at være gode medarbejdere? Og hvordan kan de vide, om de løser de rigtige opgaver, og om de løser dem rigtigt? Når du er tydelig og fortæller dine medarbejdere, hvad du forventer af dem, kan du udnytte Pygmalion-effekten. Høje forventninger motiverer medarbejderne til at yde en større indsats.

Spørgsmålene er formuleret af Jette Nielsen fra Forundringsfabrikken. Jette er min nyeste samarbejdspartner, og hun underviser blandt andet i ledelse på diplomlederuddannelsen. De ovennævnte spørgsmål har fået hendes studerende til at tænke sig grundigt om. Og nogle af dem er også i gang med at tænke sig selv om.

Andre refleksioner:

Nærvær, opmærksomhed og autencitet

Dit personlige lederskab

I ARTS in BUSINESS brænder vi for at fremme det nytænkende samarbejde på arbejdspladser. Vi tilbyder forløb og workshops, der inspirerer, motiverer og udvikler lederteams, afdelinger og projektgrupper.

Vores læringsteams består af en professionel kunstner og en erhvervserfaren proceskonsulent. Kunstneren bidrager med perspektiver, øvelser og historier hentet fra kunstens verden, og proceskonsulenten bidrager med processer hentet i den systemiske metode. I et levende og kvalificeret ”øvelokale” skabes der gennem involverende øvelser oplevelser, dialog og refleksion, der igen skaber nye måder at samarbejde på.

Hvis du vil vide mere: Kontakt Lene Bornemann tlf. + 45 22 40 21 80

Hvis du synes godt om dette indlæg, skulle du tilmelde dig vores nyhedsbrev der kommer ca. 6 gange om året med historier om kreativitet, ledelse, organisationsudvikling og hvad vi ellers er nysgerrige på.

LB@ARTSinBUSINESS.DK – WWW.ARTSinBUSINESS.DK – følg os på: LinkedInTwitter