Lene Bornemann skabte ARTS in BUSINESS i 2004. ARTS in BUSINESS er et konsulent- og rådgivningsfirma, der er sat i verden for at erhvervslivet kan høste fordel af al den energi og idérigdom der ligger i de kunstneriske arbejdsprocesser.  Lene har, midt i en lang karriere i erhvervslivet, sat sig for at hjælpe de to forskellige verdener til at mødes. Kunstnerne arbejder kreativt – brugen af kunstneriske processer træner derfor deltagernes kreativitet og forandringsevne. Hør hende fortælle sin historie i denne video.

ARTS in BUSINESS skaber læringsprocesser der er designet så de inspirerer, motiverer og udvikler ledere, afdelinger, projektgrupper og medarbejdere. Vi henter arbejdsprocesser og øvelser hos de professionelle kunstnere. Afhængig af virksomheden og det udbytte der ønskes, anbefaler ARTS in BUSINESS hvilken kunstart der bedst kan bruges. Vi udvælger et læringsteam – bestående af den kunstner og den proceskonsulent fra vores netværk, der bedst kan løse opgaven. Kendetegnet for det vi laver, er at der er en høj grad af involvering af deltagerne. Dette giver en enestående god læring.

ARTS in BUSINESS er et netværksbaseret firma. I netværket er ca. 30 forskellige professionelle kunstnere – skuespillere, instruktører, scenografer, musikere, sangere, dansere, billedkunstnere, fotografer, filmfolk og forfattere.

I netværket er der også en række erhvervserfarne proceskonsulenter, der indgår sammen med kunstnerne i ARTS in BUSINESS’s læringsteams.

 

 

 

 

Lene Bornemann er stifter, direktør og proceskonsulent.

Lene er cand merc og har arbejdet med ledelse, udvikling og marketing i en række store danske virksomheder: Privatbanken, Unibank, DSB rederi og Deloitte. Lenes CV.

Indtil 2004 var hun koncernmarketing director i revisions- og konsulentvirksomheden Deloitte.

Med sin mangeårige baggrund i erhvervslivet, folder hun sig nu ud på 11. år som brobygger mellem kunst og erhverv.

Netværket

ARTS in BUSINESS er en netværksbaseret virksomhed. Det betyder at vi kan løse vores opgaver ved at trække på vores netværk. Det betyder også at vores kunder får en skræddersyet og kundetilpasset løsning, med et læringsteam der er valgt ud fra opgavens målsætning.

Vi har et netværk af kunstnere inden for stort set alle kunstarter, der har erfaring med at arbejde med erhvervslivet.

Vi har et netværk af proceskonsulenter der har erfaring med at arbejde sammen med kunstnere og som kan danne forbindelsen mellem erfaringerne fra de kunstneriske processer og hverdagen.

Lene Bornemann har et løbende fast samarbejde i:

Kreativ Fitness – sammen med Ulla Tønner.

Har du den kreative indstilling er du nysgerrig, modig, idérig, fantasifuld, nærværende, motiveret, tager tingene let, kan håndtere kaos og har tillid til dig selv og til det du gør. Det er den indstilling der skal til for, at du er i stand til at skabe nyt. Kreativ Fitness er lavet for at hjælpe dig med at træne din kreative indstilling. Og din arbejdsplads med at rumme dit initiativ og din skaberkraft!

Visual Learning – sammen med Peter Zeuthen

I Visual Learning giver vi  virksomheder og deres medarbejdere, mulighed for at bruge billeder konstruktivt til kommunikation og udvikling. Vi arbejder med visuelle læringsprocesser der skaber fremdrift i virksomheder. Vi har en række korte intensive og velafprøvede workshops, som virksomheder kan bruge, når de ønsker at geare virksomheden til en mere visuel fremtid. Vores metoder involverer virksomhedens medarbejdere i kommunikation og udvikling.

Arts in Meetings – sammen med Kristine Nygaard Brandt

I Arts in Meetings tilbyder vi mødearrangører at supplere deres møder med kunstneriske processer for at gøre dem mere involverende og udbytterige. Vi arbejder med visuelle processer primært i form af tegneøvelser.

ARTS in BUSINESS’ visuelle identitet er skabt af

Designbureauet Krogh&Co – ARTS in BUSINESS’s logo og den grafiske linie er udarbejdet af Heidi Staby Kure fra Krogh&Co.

Heidi har formået at ramme det centrale i ARTS in BUSINESS’ mission: At medvirke til at udvikle og forandre virksomheder. Logoet visualiserer åbne døre, at se virksomheden fra en anden vinkel, at skabe nye rammer/sprænge rammer, samle trådene, højne kvaliteten i virksomheden – tage et skridt videre.