Uddannelse i kunst – eller at lære at tænke som en kunstner?

I denne TED talk (14:39) taler Cindy Foley, som arbejder med uddannelse på et kunstmuseum, om, at vi bør diskutere den måde, man underviser i kunst på.

Foley er en fortaler for at ændre børnenes kunstundervisning fra at udvikle deres kunstneriske evner (fx hvor godt, det man tegner, ligner, og hvor godt man kan holde en rytme eller synge) til at lære børnene at tænke som kunstnere – det vil sige til at være kreative, nysgerrige, stille spørgsmål, udvikle ideer og lege.

Diskussionen er hermed givet videre til de danske skoler og kunstmuseer. Det behøver dog ikke at være et enten eller. Det kan være et både og.

I ARTS in BUSINESS brænder vi for at fremme det nytænkende samarbejde på arbejdspladser. Vi tilbyder forløb og workshops, der inspirerer, motiverer og udvikler lederteams, afdelinger og projektgrupper.

Vores læringsteams består af en professionel kunstner og en erhvervserfaren proceskonsulent. Kunstneren bidrager med perspektiver, øvelser og historier hentet fra kunstens verden, og proceskonsulenten bidrager med processer hentet i den systemiske metode. I et levende og kvalificeret ”øvelokale” skabes der gennem involverende øvelser oplevelser, dialog og refleksion, der igen skaber nye måder at samarbejde på.

Hvis du vil vide mere: Kontakt Lene Bornemann tlf. + 45 22 40 21 80

Hvis du synes godt om dette indlæg, skulle du tilmelde dig vores nyhedsbrev der kommer ca. 6 gange om året med historier om kreativitet, ledelse, organisationsudvikling og hvad vi ellers er nysgerrige på.

LB@ARTSinBUSINESS.DK – WWW.ARTSinBUSINESS.DK – følg os på: LinkedInTwitter